Retus

Egy nap férjem azzal a kéréssel fordult hozzám, hogy a nyugdíjba vonuló munkatársának készítsek egy emléklapot, amit fotókén elő lehet hivatni és bekeretezni. Csupán annyi iránymutatást kaptam, hogy az alábbi fotó és a munkatársak nevei szerepeljen rajta.


Nekiláttam a fotót retusálni. Csak 2-3 órába telt, először csináltam ilyen aprólékos retusálást. Persze nem profi de magamhoz mérten elég jól sikerült.
Ilyen volt
A legzavaróbb elemek az épületnek támasztott biciklik voltak, elsősorban ezeket kellett eltüntetni, aztán a kép jobb oldalán lévő villanyvezetékeket és az épületről néhány méter vezetéket, lyukat és egyebeket tüntettem el.
Ilyen lett




És végül itt az emléklap, amit készítettem.




Nagyon kevés idézetet találtam, ami nyugdíba vonuláshoz illene.
21x 29,7 cm-es méretben készítettem el, ami A/4 felel meg. A fotóüzletben felhívták a figyelmemet arra, hogy a felbontása 300 pixel/hüvelyk legyen. Nagyon izgultam, hogy milyen lesz majd, de minden tökéletes lett. Nem változott semmi, a színek is épp olyanok voltak mint képernyőn keresztül.
Az oldalt keret nélküli üveglap mögé helyeztük. Nagyon jól mutatott.