Régi karácsonyok


Katicától érkezett egy felkérés, hogy meséljek én is a régi karácsonyaimról. Nem is olyan könnyű, mint amilyennek elsőre tűnik!
Mire is emlékszem?
Kiskori karácsonyaimról szinte semmit nem tudok felidézni. Gondolom mindig volt szép nagy fa állítva, amire nagy szemekkel rácsodálkoztam. Nagymamámtól mindig kaptunk egy-egy karácsonyfadíszt, ami felkerült a fára. Legtöbbje még ma is megvan. Azt hiszem hogy ebből a korszakból csak a hangulatok, illatok, ízek maradtak meg valahol mélyen, amit én is próbálok megteremteni családomnak. Elmondásokból "emlékszem" hogy bepróbálkoztam egy gyertya meggyújtásával de nem úgy sikerült, ahogy képzeltem, megégedtem az újjamat,aztán kb 15 évig rá sem mertem nézni a gyufára...nem hogy kézbe vegyem!
Néhány fotó a retronom.hu-ról


Ez a süvegcukor, ha valaki nem ismerné meg. A retronomon jó réginek datálták, de nekünk ilyenek is voltak a karácsonyfán. (Szerintem minden évben ugyanaz mert nem fogyott olyan jól mint a szaloncukor)


...meg habkarika is volt a karácsonyfán.


Ez a doboz biztos sokaknak ismerős.


Az első olyan karácsony amelynek szinte minden percére emlékszem akkor volt, miután elváltak a szüleim. Addig nem nagyon értettem én, hogy mi a helyzet. Örültem mert nagyon szép ajándékokat kaptam de nagyon vártam haza apukámat...nem jött.

Később megint gondtalanul és felhőtlenül teltek a karácsonyok. Két bátyám van, akiknek már saját családja volt akkoriban. Náluk töltöttük a karácsonyokat, még misére is elmentünk együtt. Mindig buli volt mert sokan voltunk gyerekek, nem unatkoztunk, ez biztos.
Ebben a korszakban készült az a fénykép, amit a scrap chat 4-nél használtam fel.



Köszönöm Katica!