Úti beszámoló Görögországi utamról

Kis görög körutazás Kefalóniai nyaralással
Az idén ismét részt vehettem egy utazáson, amit a munkáltatómtól kaptam ajándékba. Biztosan mert megérdemlem...
Kis görög köutazás Kefalóniai nyaralással című utazáson voltunk munkatársaimmal, busz, hajó és repülő vett részt a közlekedési eszközök listáján. Mindez történt júniusban.
Első nap ugye utazással telt el, Paralián éjszakáztunk, kicsit sem voltunk fáradtak éjfélkörül ezért egy éjszakai sétát még megejtettünk a tengerparton.
Reggeli után utunk Dionba vezetett, mely egy fontos régészeti lelőhely. Megcsodálhatttuk az ember nagyságú, fej nélküli Zeusz szobrát és a régészeti leleteket... Szóval ez tulságosan nem izgatott fel.
Majd tovább indultunk, megállunk pihenni Tempi-völgyben a kristály tiszta vízü Daphné forrása a völgy közepén fekszik. Ez az örök fiatalság forrása - mindenesetre megmosakodtunk a vízében. Sose lehet tudni. Fölötte egy függőhídon lehet átjutni az Agia Paraszkevi barlangkápolnához, bazársor mellett visz az út.
Ezután továbbutaztunk Kalambakába, ahol a sziklákra épített Meteóra kolostorokat tekinthettük meg.
Lenyűgöző. Lélegzetelállító. Gyönyörű. Csodálatos. Hihetetlen. Fantasztikus. Felfoghatatlan. És pazar.

A meteora jelentése: levegőben lebegő.
A sziklaképződményre épült kolostorok az aszkéta életet folytató szerzetesek lakhelyeként szolgáltak. Ma főként múzeumok találhatók itt nagyon értékes tárgyakkal. Rendkívül szigorúak az öltözékkel és fényképezőgéppel kapcsolatban!
Szóval előírás, hogy a nőket, térdet fedő szoknyában engedik csak be - gondoltam  veszek fel nadrágot az biztos elfedi a térdemet.  Nem, nem, szoknyába lehet csak  lenni!
Többen is rosszul jártunk, de azért, hogy ne kelljen felvenni az ottani kösztümöt szép színes strandkendőkben feszítettünk...Nadrágon a strandkendő...Csodálatos fényképek készültek.
Harmadik nap  továbbutazunk  Delphoi-be a jóslatok bölcsőjéhez.

Delphoiban volt egy földhasadék, melynek közelében isteni sugallat szállta meg az embereket. A legenda szerint amint Apollón megküzdött a sárkánnyal (aminek Püthon volt a neve - azóta nevezik Apollónt Püthian Apollónnak), a hatalmas testet elnyelte a föld. A sárkány testének rothadásából keletkezett gőzök, gázok felszállnak a hasadékból, melynek hatására a jövendőmondó képes kapcsolatba lépni az istenek szférájával, és felteheti kérdéseit. A gáz valószínűleg kábító hatással rendelkezett, amitől a templom papnője, Püthia  extázisba esett, és megkapta a feltett kérdésre a választ, amit elmondott a kérdezőnek. Ezt azonban az extatikus állapot miatt csak zavarosan, összefüggéstelenül tudta megtenni. A Püthia segítői szó szerint lejegyezték a szavait, és versbe szedték azt. Ezt a verset kapta meg az érdeklődő.

A panoráma pedig innen is fantasztikus.

Delphoi után hamarosan átkeltünk Európa leghosszabb függőhídján Rio-Antirio hídon és megérkeztünk a Peloponnészosz félszigetre. Innen még egy kis hajókázás és már Kefalonia szigetén voltunk.
Íme egy fantasztikus fotó a busz ablakából a hídra. (Harmincan feküdtek a nyakamban mert én jó oldalon ültem:)

Kefalonia a Jón-szigetek (Korfu, Lefkada, Kefalonia, Zakynthos) legnagyobb tagja  Egy földrengés miatt sajnos az összes különleges építmény eltűnt és mindent újjá kellett építeni így eltűnt a városok középkori hangulata. De természeti szépségével  feledteti ezek hiányát.  Fővárosa Argostoli, mozgalmas éjszakai életű város, ahol számtalan étterem, taverna, üzlet található. A szigeten forgatták Nicolas Cage főszereplésével a Corelli kapitány mandolinja című filmet.
5 teljes nap a homokos  tengerparton.  ...Hmmm...
Szállásunk Lassiban volt, ott ilyen a tengerpart:

És ilyen:

Egy napot szigettúráztunk.
A sziget legszebb strandja a  Myrtos beach ,csodálatos trópusi paradicsom érzetét kelti, mindenképpen érdemes legalább egy napot eltölteni itt.

Melissani barlang Kefalonia egyik legismertebb kiránduló helye. A barlangot kizárólag csónakokon  lehet megtekinteni.

Drogarati csepkőbarlang Sami közelében található. Cseppköveiről és tökéletes akusztikájú barlangtermeiről híres.

Repülővel tértünk haza, majdnem kiphenten. Nagyon szép volt és talán majd kis családommal visszatérhetek ide egyszer.

Fotókönyvemet itt lapozva is megnézheted:

Kefalonia fotókönyv

Ha szeretnél utazásaidról hasonló fotókönyvet készíteni, tudok neked segíteni.