Macskáim

Kötött cicamicák.
Egy tavalyi Praktika magazinban találtam ezeknek az édes cicáknak az elkészítését  Karácsonyi ajándékötletként volt tálalva és valóban milyen szuper egyedi ajándék készíthető belőlük kis csengettyűvel a nyakukban, vagy mikulás sapkával a fejükön. Igaz én végül nem karácsonyra kötöttem meg, de négy macskusz is született.
A magazinban pontos elkészítési leírás is volt, hányas kötőtű és milyen fonál való hozzá, hány szemmel kell kezdeni stb ,  azt hiszen én akkor sem tartottam magamat hozzá.
Lustakötéssel készül, először téglalap alakú anyagot készítünk, amit ha félbe hajtunk a macsek teste lesz.
Összevarrjuk és kitömjük vatelinnel, így még párnának is jó lenne. Aztán az alsó testén a négy sarkát össze kell húzni, így láthatóan kialakul a négy lába.
A fejét külön készítjük el, először kevesebb szemmel kell kezdeni, azt szaporítani, majd a végén vissza szűkíteni a kiinduló szemek számának megfelelően. Így ha összehajtjuk kissé öblös fejformát kapunk, amit szintén vatelinnel kitömünk. A két fülecskét is hasonlóan a lábakhoz kissé összehúzzuk, néhány öltéssel összevarrjuk, lehet vele variálni. A cicapofi az amivel még lehet ügyeskedni. Szemeknek jó a gomb is, de ha kisgyereknek ajándékozzuk inkább varrjuk meg kézzel. Fekete cérnával bajuszt is készítsünk.
Ha elégedettek vagyunk a pofival, akkor felvarrjuk a testére jó erősen. 
A farkát kötni is lehet, de kunkori farkat én horoglótűvel tudok készíteni, ebbe is tettem kis tömőanyagot, de nem fontos. 

Így készültek sorra az ölelgetni való cicamicák. És hogy örülnének egy egérkének!
Esetleg aki nem tud kötni és nem is akar  megtanulni,  megoldás lehet ha régi pulóverből egyszerűen kiszabja és megvarrja...talán úgy is szép lenne.
Olyan érdekes, hogy a kék-barna cicákat (itt az első képen) egy testvérpárnak készítettem, én gondoltam, hogy melyiket melyiknek szánnám...de úgy alakult, hogy szabadon választhattak. És éppen úgy választottak, 
ahogyén erdetileg gondoltam.

  
Alvós jószág lett belőle



Kitty